Technologia Ford ECOnetic
Technologia „Ford ECOnetic” to
ukierunkowana na klientów inicjatywa łącząca szereg cech i funkcji
pojazdu z technologiami służącymi konkretnie obniżeniu zużycia paliwa,
zmniejszeniu emisji CO2 i ogólnemu obniżeniu kosztów eksploatacji – bez kompromisów konstrukcyjnych czy poświęcania dynamiki jazdy.
Na przykład technologia „EcoBoost”, zastosowana w silnikach benzynowych, i wyrafinowana technika „Duratorq” w silnikach wysokoprężnych zwiększają moment obrotowy i moc, obniżając jednocześnie zużycie paliwa i emisję CO2.
Wysoce ekonomiczny i dynamiczny silnik benzynowy 1,0 l EcoBoost opracowany przez firmę Ford Motor Company otrzymał tytuł "Międzynarodowy silnik roku" za rok 2014. Tym samym, uznana trzycylindrowa jednostka napędowa Forda już po raz trzeci z rzędu zdobyła tę prestiżową nagrodę (w 2012, 2013 i 2014 roku).
Ten mały i mocny silnik zdobył także pięć innych wyróżnień:
Na przykład technologia „EcoBoost”, zastosowana w silnikach benzynowych, i wyrafinowana technika „Duratorq” w silnikach wysokoprężnych zwiększają moment obrotowy i moc, obniżając jednocześnie zużycie paliwa i emisję CO2.
Wysoce ekonomiczny i dynamiczny silnik benzynowy 1,0 l EcoBoost opracowany przez firmę Ford Motor Company otrzymał tytuł "Międzynarodowy silnik roku" za rok 2014. Tym samym, uznana trzycylindrowa jednostka napędowa Forda już po raz trzeci z rzędu zdobyła tę prestiżową nagrodę (w 2012, 2013 i 2014 roku).
Ten mały i mocny silnik zdobył także pięć innych wyróżnień:
- Najlepszy nowy silnik
- Najlepszy silnik poniżej 1,0 litra
- International Paul Pietsch Award 2013
- Dewar Trophy
- Breakthrough Awards
1.0 l Ford EcoBoost najlepszym silnikiem świata dwa razy z rzędu!
Turbodoładowana trzycylindrowa
jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa zdobyła najwyższą liczbę
punktów w 15-letniej historii konkursu i powtórzyła swój sukces z roku
2012 i 2013 ponownie zdobywając tytuł „Międzynarodowy silnik roku” za
rok 2014.
Wyróżnienie to jest przyznawane przez 76 profesjonalnych dziennikarzy motoryzacyjnych z 35 krajów. Jurorzy oceniają charakterystyki silników, ich osiągi, ekonomię, spalanie, kulturę pracy i skuteczne wprowadzanie do produkcji zaawansowanych technologii.
Silnik 1.0 l EcoBoost używa turbosprężarki o małym momencie bezwładności, co pozwala na szybką reakcję na naciśnięcie pedału gazu nawet przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu turbosprężarka, której wirnik obraca się z prędkością nawet 248 000 obr/min, może dodawać silnikowi mocy w całym zakresie jego prędkości obrotowych. Dzięki połączeniu pracy turbosprężarki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu, silnik 1.0 l EcoBoost oferuje niskie zużycie paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi.
Spośród innowacji wprowadzonych w silniku 1.0 l EcoBoost warto wymienić:
Nowy silnik Forda 1.0 l EcoBoost o mocy 100 KM zapewnia najniższe w swojej klasie zużycie paliwa wynoszące 4,8 l/100 km* i najniższą emisję CO2 będącą na poziomie 109 g/km. Natomiast w wersji silnika o mocy 125 KM spalanie oscyluje w granicy 5,0 l/100 km, a emisja CO2 sięga 114 g/km.
Wyróżnienie to jest przyznawane przez 76 profesjonalnych dziennikarzy motoryzacyjnych z 35 krajów. Jurorzy oceniają charakterystyki silników, ich osiągi, ekonomię, spalanie, kulturę pracy i skuteczne wprowadzanie do produkcji zaawansowanych technologii.
Silnik 1.0 l EcoBoost używa turbosprężarki o małym momencie bezwładności, co pozwala na szybką reakcję na naciśnięcie pedału gazu nawet przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu turbosprężarka, której wirnik obraca się z prędkością nawet 248 000 obr/min, może dodawać silnikowi mocy w całym zakresie jego prędkości obrotowych. Dzięki połączeniu pracy turbosprężarki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu, silnik 1.0 l EcoBoost oferuje niskie zużycie paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi.
Spośród innowacji wprowadzonych w silniku 1.0 l EcoBoost warto wymienić:
- Kolektor wylotowy zintegrowany z odlewem głowicy silnika, obniża temperaturę gazów wylotowych i pozwala na optymalizację składu mieszanki w szerszym zakresie prędkości obrotowych.
- Unikalny kształt żeliwnego bloku umożliwia szybsze rozgrzewanie silnika, niż w przypadku konwencjonalnych bloków wykonanych z aluminium. W rezultacie obniżyliśmy o 50% ilość energii potrzebnej do osiągnięcia temperatury roboczej przez silnik, co z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa.
- Dwa paski zębate pracujące w kąpieli olejowej wyciszają silnik i podwyższają jego sprawność.
- Zmiana konfiguracji silnika z celowym niewyrównoważeniem koła zamachowego i koła pasowego, zamiast dodawania osobnych wałków wyrównoważających, wymagających dodatkowej energii do ich napędu.
Nowy silnik Forda 1.0 l EcoBoost o mocy 100 KM zapewnia najniższe w swojej klasie zużycie paliwa wynoszące 4,8 l/100 km* i najniższą emisję CO2 będącą na poziomie 109 g/km. Natomiast w wersji silnika o mocy 125 KM spalanie oscyluje w granicy 5,0 l/100 km, a emisja CO2 sięga 114 g/km.
Ja już niestety nie ufam już francuskim markom, za dużo czasu mój samochód spędzał w https://tylnabelka.pl/cennik/cennik-renault/ gdzie poddawany był naprawie tylnej belki już trzy razy.
OdpowiedzUsuń